Kemahiran yg perlu ada bagi penggemar Investor alam Internet

Asalamualaikum,saja nak share ilmu fardhu kifayah berkenaan kemahiran yg perlu ada dalam menganalisa pelaburan2 berasaskan bitcoin,forex,mlm dan banyak lagi yg tumbuh bagai cendawan lepas hujan..

Pertama sekali ialah menganalisa kesahihan laman web satu2 skim pelaburan..para rakan2 boleh layari laman web https://www.ssllabs.com/ssltest bagi menganalisa sendiri dan membuat keputusan bijak bagi melabur dalam satu2 laman web.Ssl labs akan memberitahu gred sesuatu laman web samaada berkredibiliti utk dilaburkan atau berkemungkinan akan mengscam anda..boleh guna utk refer mana2 laman web insyaAllah.

2.Lagi satu ialah scamadviser yg boleh dilayari di lamanweb http://www.scamadviser.com/check-website..dengan berbekalkan laman web ni,anda boleh lihat sendiri siapa yg menganjurkan program dan boleh email dengan programer yg mengatakan dia adalah pembuat laman web sekian2..baru urus niaga berurusan dengan telus.

3.http://allmonitors.net/scam/ untuk lihat keboleh percayaan satu2 laman web dan dari segi paymentnya cantik atau tidak.

Dengan perkongsian 3 laman web ni diharapkan sama2 boleh ambil iktibar dan kurangkan melabur dalam laman web yg kredibilitinya kurang dari segi scoring kerana dikhuatiri bakal merembat aset2 anda dan menjadikanya peleburan bukanya pelaburan.sekian terima kasih..


Comments

Popular posts from this blog

Jom Travel&Invest

Cara Nak kira Hasil Investment untuk semua Mesin Bitcoin

FAQ mesin mining mining Gpu