FAQ FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

FAQ mesin bitcoin..anta tanya ana jawab:

Q:Apa sy dapat dengan beli mesin bitcoin?

A:Dapat jana bitcoin dan hasilkan sendiri.nak jual atau nak pakai sendiri terpulang pada tuan mesin.

Q:Mesin ni bulan2 dapat brapa?

A:rujuk laman web ni,boleh kira hashrates dari mesin dan dapatkan info expected income daily,weekly,monthly:https://alloscomp.com/bitcoin/calculator

Q:Mesin kena pakai aircond ke?sy tengok orang mining letak kat tempat2 sejuk mcm Bitclub buat kat iceland..

A:Mesin xperlu letak tempat sejuk,cukup ada pengaliran udara dengan baik.ada angin in and out.

Q.Mesin ni nak kena on laptop 24jam ke?

A:Mesin xperlu on laptop,on masa setting je lepas tu manage pakai pool.

Q:Mesin ni scam ke?

A:Klu scam dah lama mesin jual xlaku,disebabkan 100% income masuk wallet la penjualan mesin mining dapat permintaan tinggi dan harga semakin meningkat.

Q:Mesin ni pakai elektrik banyak ke?

A:Kedai makan,Bengkel,Kedai Jahit,Kilang Kereta semua pakai elektrik utk jana wang,sudah tentu mesin mining ni jana wang kena pakai elektrik..lain la pakai generator atau teknologi solar, hidroelektrik.baru kos bulanan jadi FOC.

Q:Mesin ni brapa lama boleh dapat balik ROI(return of investment)

A:Bergantung pada pendapatan bulanan yg dihasilkan,ikut hashrates biasanya dalam 10 bulan plus minus.sebab mesin ni investment,bukan skim cepat kaya yg kononya 3 bulan ROI lepas tu lamanweb tutup@ghaib��.Mesin ni real mining.

Q:Brapa lama jangka hayat mesin:

A:Dalam buku tulis 4tahun tapi bergantung pada penjagaan kita.kalau jaga lama la dia tahan,xjaga sekejap je jangkahayat mesin.

Q:Kalau rosak nak repair kat mana?

A:Kalau rosak bawah 3bulan utk mesin baru,tiada cas dikenakan.hantar pada repair department lepas tu mereka akan repair dan shipping semula percuma.Kalau mesin 2nd tiada warranty,mereka boleh repair juga cuma kena bayar la dari shipping,repair,labour hingga ke shipping semula pada buyer.

Q:Bila dah buat pembayaran mesin bila boleh dapat kat tangan?

A:Untuk mesin baru sebulan preorder,bayar dulu baru proses pembelian dilakukan,utk mesin 2nd 3-5 hari shipping selepas testing.

Q:Saya xtau mining dan xda masa utk maintain mesin tapi nak melombong bitcoin,boleh ke perkara tu berlaku?

A:Boleh letak mesin anda di Bitcoin mining Farm yg berdekatan dengan lokasi anda.Currently ada 7 Bitcoin mining farm yg berada bersama Jebat Mesin Bitcoin sebagai bisnes partner.bayaran boleh dibuat kepada owner mesin bitcoin dan pihak owner akan hantar btc secara fulltank pada wallet address pemilik mesin,setiap 5 hb bayaran maintainence akan dibayar dan bitcoin farm owner akan transfer apa yg berada di dashboard pada pemilik mesin bitcoin.

Q.Mesin Jenis apa yg boleh jana income paling banyak?

A.Mesin ni perkiraannya utk jana income ialah hashrates.besar hashrates besar income dan dalam mining xperlu jadi org lain.ada baje sikit beli yg mampu dulu,ada bajet besar beli yg besar.pendek kata ukur baju dibadan sendiri sebab mesin yg dijual ada utk mining bitcoin,altcoins dan gpu..mcm kita masuk kedai makan ada roti canai,ada nasi paprik,ada lambchop semua sedap dan ikut selera dan citarasa masing2.tiada istilah mesin a lebih baik dari mesin b,atau coin a lebih baik dari coin b..basicly sama tinggal kena tanya diri kita brapa bajet dan brapa target income dan expected income..baru smg nak calculate dalam bitcoin/altcoin mining calculator..

Q.Apa beza asic dan gpu?

A.Asic guna algorithim sha256 manakala coin lain gunakan system berbeza utk digali.sebagai contoh LRT,MRT,KTM,MONOREL adalah satu jenis kretapi tapi setiap kretapi melalui landasan berbeza.KTM tak boleh lalu landasan Monorel dan begitulah sebaliknya..mudah je analoginya klu nak paham..

Q.Boleh tak nak melawat farm?nak buat lawatan sambil belajar..

A.Take Note!!!Farm adalah kawasan private,privacy dan security.peserta nak deploy di farm adalah based on trust.tujuannya ialah safety reasons.kedai dobi 24jam pun kena pecah,atm pun kena rompak inikan mesin yg hasilkan bitcoin yg bernilai Rm11.2k(harga May 2017).safety 1st..

K sekian sahaja Frequently Asked Question mengenai Bitcoin mining machine dari Bisnes Hunter(Jebat)

Happy mining

Comments

  1. Tumpng tanyaa klw saya ada 20k MNA bagus mining sendiri atau kita mining kat org spt bitclub,genesis,hashing etc

    ReplyDelete
  2. beli mining kat rum,ah nampak depan mata lagi puas hati

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jom Travel&Invest

Cara Nak kira Hasil Investment untuk semua Mesin Bitcoin

FAQ mesin mining mining Gpu