Cara mengira untuk pembayaran maintainence di Jebat Bitcoin Mining Malaysia Farm

Salam Sejahtera..nak share cara pengiraan untuk maintainence mesim di farm Jebatech Malaysia.perkara ini perkara diamalkan pada semua jenis mesin...

Ambil contoh mesin antminer s9:Rm670
katakan kastemer masuk pada 20/7..maintainence dikira sehari Rm670/30 sehari jatuh rm22.30..mesin running sehingga 5hb akaun closing setiap bulan..jadi dari 20/7-5/8 selama 16 hari mesin running..owner tidak perlu bayar penuh sebalik ya hanya bayar jumlah running time sahaja..

so Rm22.30x16 hari:hanya perlu bayar Rm356.80 untuk maintainence bulan tersebut..cristal clear..

Pada hari mesin yang farm down juga owner mesin tidak perlu membayar maintainence contohnya ketika hari yg Tnb atau Tm buat servis masa pada hari tersebut sekian2 farm akan mengalami gangguan bekalan elektrik atau internet.maka mesin akan ditutup dan owner farm tidak perlu membayar maintainence pada hari tersebut dimana mesin tidak running..

pihak farm akan memaklumkan mesin siapa yg terlibat dan hanya owner mesin yang terlibat sahaja yg tidak perlu membayar maintainence kerana gangguan berlaku dikawasan tersebut sahaja bukan semua farm terlibat..

diharapkan perkara ini menjelaskan lagi bagaimana system farm berfungsi dan memberi pencerahan pada semua owner mesin di farm Jebatech Malaysia..
Sekian terima kasih..




Comments

Popular posts from this blog

Jom Travel&Invest

Cara Nak kira Hasil Investment untuk semua Mesin Bitcoin

FAQ mesin mining mining Gpu